Instondo
Instondo Thema's Tijdschriften Academy Webshop Congressen Contact Over ons
Inloggen
Instondo
Home ArtikelenAbonnementLiteratuur
Contact Over ons
Home Artikelen Abonnement
Literatuur
Terug naar hoofdmenu
Colofon
Mijn gegevens Mijn abonnementen Mijn opleidingen
1
Mijn congressen
1
Mijn wensenlijst Uitloggen
  1. Artikelen
  2. Metacognitie in relatie tot cognitieve functies en executieve functies

Metacognitie in relatie tot cognitieve functies en executieve functies

Floor van Loo - 16 oktober 2018
Delen
Onze cognitieve ontwikkeling kan in twee, elkaar niet wederzijdse uitsluitende, wederkerige onderdelen worden uitgesplitst: het vergaren van domeinspecifieke kennis enerzijds en het ontwikkelen van domeinalgemene kennis anderzijds. In dit artikel pleiten we ervoor om vaker, explicieter en bewuster, domeinalgemene kennis aan te bieden aan onze kinderen en jongeren met en zonder ontwikkelingsachterstand of -voorsprong, vanzelfsprekend in relatie tot het aanbieden van domeinspecifieke kennis.

Wil je het gehele artikel lezen? Neem een abonnement op dit tijdschrift!

TVO 2018 / nr 07&08

Vorige Volgend
Download PDF

Onderwerpen

Adolescentie Brein Diagnostiek Digitalisering Diversiteit en integratie Hoogbegaafdheid Interventies Jonge kind Kindermishandeling, seksueel geweld en huiselijk geweld LVB en EMB Onderwijs Opvoeding Ouders Samenwerking (ketenpartners) Sociaal emotionele- en gedragsproblemen Verslavingsproblematiek

Meer in deze editie

Impact van scheiding op het jonge kind
Paula van Dommelen, Mariska Klein Velderman, Fieke Pannebakker
Persoonlijkheidsstoornissen bij adolescenten: een ondergeschoven kindje?
Annelies Laurenssen
Link kopiƫren
Instondo Instondo B.V.
Binnen Kalkhaven 231
3311 JC Dordrecht

Klantenservice

Algemene voorwaardenDisclaimerCRKBONieuwsbrief

Contact

078 645 5085

info@instondo.nl

Altijd op de hoogte

Meld je aan voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van ons aanbod.

Aanmelden
© Copyright 2025 Uitgeverij Instondo