Instondo
Instondo Thema's Tijdschriften Academy Congressen Webshop Contact Over ons
Inloggen
Instondo
Home Artikelen Abonnement
Literatuur
Terug naar hoofdmenu
Colofon
Contact Over ons
Mijn gegevens Mijn abonnementen Mijn opleidingen
1
Mijn congressen
1
Mijn wensenlijst Uitloggen
  1. Tijdschrift voor Orthopedagogiek
  2. Literatuur

Literatuur TvO 2022-5

Angarath van der Zee-van den Berg | Depressie en angst tijdens zwangerschap en postpartum


Hedwig van Bakel, Ruby Hall, Marianne de Wolff, Mariska Klein Velderman & Jennie Alberti | Validiteit van de Lijst Signalen Verstoorde Gehechtheid


Marie-José van Hoof | Multidisciplinaire kinderpsychiatrische beoordeling van een jong kind


Jeroen Dewinter, Sascha Klomp & Anna van der Miesen | Autisme, genderdiversiteit en genderdysforie

Literatuur TvO 2022-4

Eva-Marijn Stegemann, Kelsey Nijssen, Mark Alexander Hommes & Arjan E.R. Bos | Dubbelzinnig verlies bij ouders van transgenderkinderen


Inge van Balkom, Annemiek Landlust, Carlijn Nijhuis, Elianne Zijlstra | Steunend ouderschap en genderdysforie


Lieke Vrouenraets, Annelou de Vries, Irma Hein & Martine de Vries | Uitdagingen in de zorg voor kinderen en jongeren met genderdiversiteit 


Birgit Jaarsma | Het dilemma: genderdiversiteit

Literatuur TvO 2022-3

Renske van der Cruijsen | Op zoek naar jezelf in een wereld vol anderen


Sanne de Vet | Stress in de kinderopvang?


Marianne Welmers-van de Poll | Werken aan de werkrelatie


Annemarieke Blankestein | Nieuwe toepassingen van systeeminterventies Volledig artikel | literatuur

Literatuur TvO 2022-2

Karlijn Heesen, Sanne Rasing, Ad Vermulst, Ron Scholte, Kim van Ettekoven, Rutger Engels & Daan Creemers | STORM: Duurzame Depressiepreventie voor Jongeren


Sonja Aalbers | De effectiviteit en toepassing van muziektherapie bij depressie en depressieve symptomen


Femke Scheltinga | Inzet van ICT-hulpmiddelen bij leesproblemen


Nina Esmeijer, Imke Schoppink & Coleta van Dam | Kortdurende machtigingen in de JeugdzorgPlus
Jan Brandsma | Column Deskundigheid vereist

Literatuur TvO 2022-1

Marloes van Verseveld | Versterk leerkracht én leerling om pesten te voorkomen


Marielle van Loenen, Mirjam Roemer & Ellen Verheul | Een samen naar School-klas


Loïs Schenk | De black box van mentoring


Annika Eenshuistra, Annemiek Harder & Erik Knorth | Professionalisering van pedagogisch medewerkers in residentiële jeugdhulp


Marco Wezenberg, Ilona Wilderman, Fieke Pannebakker & Mariska Klein Velderman | Parallel ouderschap na scheiding


Floortje Poels, Marjolein Ketelaar, Chiel Volman & Monique Adham | De kracht van ouders!

 

Extra tabellen bij het artikel De kracht van Ouders!

Literatuur TvO 2021-5

Michelle Achterberg | Gezinsstress tijdens corona


Hinke Endedijk, Kim Stroet & Dietsje Jolles | Onderwijs aan de keukentafel


Mirjam Kouijzer, Lars de Vroege & Anneloes van den Broek | Jongeren schreeuwen om hulp


Linda Dekker, Ruth Van der Hallen & Femke Truijens | De Covid-19-pandemie door de bril van kinderen en jongeren met autisme en hun familie

Literatuur TvO 2021-4

Petra Schaftenaar, Carolien Konijn & Kelly Selvius | Changing the context to change the outcome?


Josien de Bie | Column Hersenkrakers


Clementine Degener | Leven in een gezin met etnisch-culturele verschillen


Geke Klapwijk, Nina UIterwijk & Anneke Veenstra | Gezinshuizen in coronatijd


Afra de Berk, Wendy Nelen, Rianne Wassink-de Stigter, Evelyne Offerman, Michiel Asselman, Roel Kooijmans, Jolanda Buijze & Petra Helmond | Ingrijpende gebeurtenissen in het onderwijs


Frank van der Horst | Boekbespreking Grensjongeren

Literatuur TvO 2021-3

Sanne Berends & Ger Homburg | Het stimuleren van co-ouderschap


Josien de Bie | Rubriek Hersenkrakers


Fanny de Swart, Ron Scholte & William Burk | Conflict met de leerkracht?


Lydia van Hartingsveldt, Jacquelien Bulterman-Bos & Neely Anne de Ronde-Davidse | School-video-interactiebegeleiding in een leergemeenschap


Moniek Coorn | Rubriek In Zicht 


Nikita Schoemaker, Femmie Juffer, Harriet Vermeer & Lenneke Alink | Een warm nest
Ton Mooij | Valkuilen van het leerstofjaarsysteem

Literatuur TvO 2021-2

Saskia Mérelle, Diana van Bergen, Arne Popma & Daan Creemers | Suïcides onder adolescenten in Nederland | Interviewinstrument


Tycho Dekkers, Arne Popma, Brenda Jansen & Hilde Huizenga | Risicogedrag bij jongeren met ADHD


Gineke Hanzen | Volwassenen met visuele en ernstige verstandelijke beperkingen


Linda Traudes | De dynamische profielpiramide


Hein Zegers | Levenstevredenheid boosten bij jongeren?

Literatuur 2021-1

Pamela Jakobs & Charlotte Vissenberg | Samen met gezinnen beslissingen nemen, hoe doe je dat?


Marieke Brouwer, Narin Nijhof, Coleta van Dam, Erik Jansen, Joke Stoffelen, Roy Otten & Ron Scholten | Beter in transitie met de BETERapp?


Marlau van Rens | Betere overstap van basisschool naar voortgezet onderwijs 


Nanda van Raaphorst & Agnes Willemen | Zindelijkheidsproblemen bij kinderen met een TOS


Tako Engelfriet & Iris Koops | Opinie: Emotionele en psychische mishandeling

Literatuur TvO 2020-5

Jochanan Veerbeek & Bart Vogelaar | Hoogbegaafdheid en dynamisch testen


Judith Kertai, Geke Maes-van Buiten, Wietske Vriezen, Corrieke Buist-Veurink & Margreet Henk-Veldhuizen | De WISC-V-NL bij hoogbegaafde kinderen

 

Sven Mathijssen | Hoogbegaafdheid en kindertekeningen


Jeroen Lavrijsen & Karine Verschueren | Cognitieve begaafdheid is geen risicofactor voor probleemgedrag


Agnes Burger-Veltmeijer | Onderkenning en diagnostiek bij vermoedelijk hoogbegaafde en/of dubbel-bijzondere leerlingen

Literatuur TvO 2020-4

Mirjam Pijl | De vroege herkenning van een autismespectrumstoornis


Chris Struiksma & Chruf van Kempen | Poortwachters in de dyslexiezorg


Sanne Giebers, Lex Hendriks & Petri Embregts | Emotionele ondersteuning in families van mensen met een licht verstandelijke beperking


Moniek Coorn | In zicht: Coronaproof werken


Christiaan Ruppert & Jan Hendriks | Geweld in de jeugdzorg


Merlijn Timmers & Trees Das | Het Huis van Professionaliteit


Brenda van den Broek & Joyce Gubbels | Kenmerken van excellente lezers

Literatuur TvO 2020-3

Liza van den Bosch | Variatie in begrijpend lezen


Veronique van Miert & Sheila Adjiembaks | 'Een hardt verhaal'


Tessa Kaufman | Verklaren, meten en voorkómen van chronisch slachtofferschap


Moniek Coorn | De jeugdzorg failliet?


Anne Hendriks | Meten, voorspellen en behandelen van agressie bij kinderen


Dorothee Horstkötter & Anke Snoek | Regeert de angst?


Kim van den Bogaard, Henk Nijman & Petri Embregts | Grensoverschrijdend gedrag bij mensen met een licht verstandelijke beperking

Literatuur TvO 2020-2

Jeroen Lammers | Bingedrinken onder jongeren


Josien de Bie | "Let je wel op je voeding?"


Niek Frans, Alexander Minnaert, Wendy Post & Ineke Oenema-Mostert | Signalering met de Cito-kleutertoetsen


Marit Kip, Leoniek Kroneman, Anne-Marie Slotboom, Hans Ket & Arne Popma | Institutionele agressie in de jeugdzorg


Nelly Snels Dolron | Opinieartikel echtscheiding


Nicole van Kesteren, Ilona Wildeman, Farino Oprins-van Liempd & Leanthe van Harten | Het lukt niet altijd


Anne van Turnhout | Het verkorten van de ervaren wachttijden in de zorg

Literatuur TvO 2020-1

Babette Diepeveen | Mogelijkheden voor vroegtijdige herkenning van een taalontwikkelingsstoornis (TOS)


Josien de Bie | Verstandsverwijstering


Lex Wijnroks | Kindermishandeling bespreekbaar maken met ouders


Ruben Boers | Zoeken naar de toekomst


Sophie de Valk | Repressie in residentiële jeugdzorginstellingen

Literatuur TvO 2019-5

Margriet Lenkens | De ervaringsdeskundige 2.0 


Frouke Sondeijker, Merel Kahmann & Esther Horrevoets | Digitalisering en de jeugd van tegenwoordig 


Frans Pijpers, Yvonne Vanneste, Ellen-Joan Wessels & Linda van den Haak | Early Life Stress 


Roxanna Camfferman | Praten over gewicht en leefstijl


Floortje Scheepers | Digitalisering en de jeugd van tegenwoordig

Literatuur TvO 2019-4

Marije Vermeulen | Slaapproblemen bij kinderen adolescenten


Josien de Bie | Column - In het duister


Sjoukje de Boer | Uitbehandeld? 


Laura Nooteboom, Eva Mulder, Chris Kuiper, Sanne van den Driesschen & Robert Vermeiren | Transformeren volgens ouders


Sheila Adjiembaks | (Niet) wie ik ben...


Geke Maes-van Buiten | Testcase - Intelligentieonderzoek bij vermoedelijk meer- en hoogbegaafde kinderen


Jarla Pijper | Een gebrek aan affectieve empathie bij gedragsstoornissen


Joni Reef | Gedetineerde vaders en hun kinderen

Literatuur TvO 2019-3

Nienke Kool-Goudzwaard | Zelfbeschadigend gedrag


Lilian Vliek | Minder kinderen gepest op ervaren Kanjerscholen


Mariët van Raalte | Initiatieven binnen passend onderwijs 


Gerard Kocken, Mariët van der Molen & Bram Orobio de Castro | Stressbeleving bij pedagogisch medewerkers 


Elga Sikkens | Radicalisering als opvoedingsvraagstuk


Mieke Ketelaars | Samen op weg naar volwassenheid


Josien de Bie | Column Hersenkrakers

Literatuur TvO 2019-2

Willemijn Krebbekx & Marijke Naezer | Sexting vanuit het perspectief van jongeren


Ellis ter Beek | Jeugdigen met ernstig seksueel grensoverschrijdend gedrag 


Hanan Nhass | Tussen Gods genade en de toorn van de gemeenschap 


Juliette Sonderman | Genderspecifieke zorg aan slachtoffers van seksuele uitbuiting 


Anke van Dijke & Linda Terpstra | Twintig jaar hulpaanbod voor meisjes die slachtoffer zijn van loverboys 


Josien de Bie | Column: De aanfluiting van nu


Erik van Meersbergen | Interview Merel van Groningen

Literatuur TvO 2019-1

Renée van den Heuvel | Spelen met robots


Iris Dijkhuizen, Arjen Neven & Jipke Kool | In 2020 separeervrij


Eline Kolijn & JaapJan Boer | Psychische diversiteit


Joke Stoffelen | Seksualiteit en mensen met een verstandelijke beperking


Marjolein van Wijk-Herbrink & Jean Paul de Rijk | Schematherapeutisch werken in de JeugdzorgPlus


Tessa Kieboom, Carla Vreys & Kathleen Venderickx | Hoe een opleiding over (hoog)begaafdheid bij leerlingen het denken en handelen van leerkrachten verandert

Literatuur TvO 2018-11&12

Annemieke Konijnendijk | Van papier naar praktijk? 


Hilde Tempel & Charlotte Vissenberg | Een gat tussen wetenschap en praktijk


José Wichers–Bots & Trees Das | Meer dan registreren!


Leonieke Boendermaker & Marinus Spreen | Videofeedback om de kwaliteit van interventies te verhogen 


Christa Nieuwboer & Petra Veninga | De kwaliteit van online opvoedinformatie en de rol van de praktijkprofessional


Esther Kooymans, Anna Dekker & Peer van der Helm | Hoop een huis geven 


Josien de Bie | Column: Oh boy...

Literatuur TvO 2018-9&10

Hendrien Kaal | Omgaan met dilemma's


Edith Geurts & Tim Mulder | Sociale steun na huiselijk geweld


Marije van der Hulst, Rianne Kok, Hanneke de Graaf & Peter Prinze | Zorg voor kwetsbare zwangere vrouwen en hun kinderen. | Aanvullend materiaal over de deelnemende organisaties


Jantien Gerdes & Erica de Bruïne | Naar de andere oever


Kristin Janssen & Wendela Wentzel | Preventie en aanpak van seksueel grensoverschrijdend gedrag onder kinderen en jongeren

Literatuur TvO 2018-5

Hieronder kunt u de extra tabellen in de pdf's vinden:

 

Margriet Heim e.a. | Tabel 3 en 4


Maartje van der Zandt e.a. | Tabel 3, 4, 6 en 8

Literatuur TvO 2018-3&4

Hans Jansen | Waar doen we het voor? Ecologische bespiegelingen


Karel J. Mulderij | Geesteswetenschappelijke pedagogiek en het ecologisch perspectief. Een overzicht


Jan de Bekker en Cees Grol | In gesprek met en over het werk van Gadamer: Een zoektocht naar het nemen van pedagogische verantwoordelijkheid vanuit ecologisch perspectief 


Hans Jansen | Ecologische pedagogiek vanuit een paradigma III-perspectief


Maarten G. Spaander | Brief aan mijn kleinkind


Els Bos-de Groot en Tanja van der Vinne | Verbinding onderwijs en jeugdhulp. Een pleidooi voor een systemisch-contextuele metavisie

Instondo Instondo B.V.
Binnen Kalkhaven 231
3311 JC Dordrecht

Klantenservice

Algemene voorwaardenDisclaimerKlachtenregelingNieuwsbrief

Contact

078 645 5085

info@instondo.nl

Altijd op de hoogte

Meld je aan voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van ons aanbod.

Aanmelden
© Copyright 2023 Uitgeverij Instondo