Schematherapeutisch werken in de JeugdzorgPlus - Veilig in verbinding
In de JeugdzorgPlus wordt behandeling geboden aan jongeren met complexe problematiek bij wie vrijwillige hulpverlening onvoldoende resultaat heeft gehad. Hoewel vaak aanvullende therapieën worden ingezet, brengen jongeren de meeste tijd door op de 24-uurs behandelgroep, waar jeugdzorgwerkers het behandelklimaat vormgeven. Wij beargumenteren dat Schematherapeutisch werken, gebaseerd op Schematherapie, een veelbelovende basismethodiek is die jeugdzorgwerkers houvast biedt in de omgang met de complexe gedragsproblemen van de jongeren.
Wil je het gehele artikel lezen? Neem een abonnement op dit tijdschrift!
TVO 2019 / nr 1
Meer in deze editie
                        
                        In 2020 separeervrij - Wat is de mening van GGZ-medewerkers? 
                        
                
                    Iris Dijkhuizen , Jipke Kool, Arjen Neven
                    
                        
                        Spelen met robots - Robots ter ondersteuning van interventies bij kinderen met een ernstige fysieke beperking
                        
                
                    Renée  van den  Heuvel 
                    
                        
                        Psychische diversiteit op school - Maak het bespreekbaar 
                        
                
                    JaapJan Boer, Eline Kolijn 
                    
                        
                        Seksualiteit en mensen met een verstandelijke beperking - Een wetenschappelijke verkenning
                        
                
                    Joke Stoffelen 
                    
                        
                        Hoe een opleiding over (hoog) begaafdheid bij leerlingen het denken en handelen van leerkrachten verandert 
                        
                
                    Tessa Kieboom, Kathleen  Venderickx , Carla Vreys
                    
                        
                        De Deense Familieklas: een alternatief voor het zmok?
                        
                
                    Pieter Appelhof
                    
                        
                        Pit of despair: Depressie in leven en werk van Harry Harlow
                        
                
                    Frank van der  Horst, Lenny van  Rosmalen, Louise Koudijs, Maartje Luijk
                    
                        
                        Taaldiagnose-ondersteunende methoden bij Turks- Nederlandse en Marokkaans-Nederlandse kleuters
                        
                
                    Peter Dekker, Liesbeth Schlichting
                    
                        
                        Inzicht in tekstbegrip: een dynamisch perspectief
                        
                
                    Marije den  Ouden, Maartje Hilte, Jos Keuning
                    
                        
                        Meer positiviteit in de praktijk van vso-cluster-4-leerwerktrajecten
                        
                
                    Cathy van Tuijl, Thyrza Hylkema
                    
                        
                        Leefklimaat bij alleenstaande minderjarige vreemdelingen uit het Midden-Oosten
                        
                
                    
                
            Peer van der  Helm, Evelyn  Heynen, Alice Tonnaer, Karlijn  Wassen
                    
    Link kopiëren
 
                        
                    