Gereedschapskist voor het denken
In mijn eerste jaar als filosofiedocent liep ik op een zekere dag met mijn 5 vwo-klas naar het filosofielokaal. Onderweg werd ik aangesproken door een leerling uit de onderbouw. Deze leerling had geen idee wat filosofie eigenlijk betekent. Toen ik een poging ondernam om deze legitieme vraag naar tevredenheid te beantwoorden, bedacht ik me dat filosofie zo breed is dat ik simpelweg niet wist waar ik moest beginnen.
Wil je het gehele artikel lezen? Neem een abonnement op dit tijdschrift!
Meer in deze editie
Interprofessionele samenwerking in kindcentra
Rachel Verheijen-Tiemstra
Gericht en gepast: gehechtheid in het diagnostische proces
Anne Tharner, Marije L. Verhage, Mirjam Oosterman, Mariëlle Abrahamse, Lianne Bakkum, Alice van Dijk-Lokkart, Mirte Forrer, Hans Giltaij, Frank van der Horst, Caroline Jonkman, Rianne Kok , Maartje Luijk, Frederike Scheper, Carlo Schuengel, Paula Sterkenburg
Werken aan een integraal aanbod voor het jonge kind
Ruben Fukkink, Marian Ooms, Bonne Zijlstra, Emma Nitert, Annelies Kassenberg
Een betekenisvol leven
Jan-Pieter Teunisse
Waar ligt de grens?
Bert Wienen, Cora van Unen
Van weten naar doen: Integraal werken met jeugdigen en gezinnen
Laura Nooteboom, Marieke Boelhouwer, Eva Mulder, Cora Bartelink, Marcel van Eck, Rob Gilsing, Jana Knot-Dickscheit
Link kopiëren