Geraadpleegde literatuur 

Nummer 2018 9&10 
Hendrien Kaal | Omgaan met dilemma's: over de inzet van het strafrecht bij mensen met LVB

Edith Geurts & Tim Mulder | Sociale steun na huiselijk geweld: een pilot met politie en het onderwijs

Marije van der Hulst, Rianne Kok, Hanneke de Graaf & Peter Prinze | Zorg voor kwetsbare zwangere vrouwen en hun kinderen: de holistische aanpak van Moeders van Rotterdam | Aanvullend materiaal over de deelnemende organisaties.

Jantien Gerdes & Erica de Bruïne | Naar de andere oever: bundeling van krachten tussen onderwijs en jeugdhulp

Kristin Janssen & Wendela Wentzel | Preventie en aanpak van seksueel grensoverschrijdend gedrag onder kinderen en jongeren; vernieuwingen van het Vlaggensysteem voor kwetsbare kinderen en jongeren


 

Nummer 2018 5
Hieronder kunt u de extra tabellen in PDF vinden van nummer 5:

Margriet Heim e.a. | Tabel 3 en 4
Maartje van der Zandt e.a. | Tabel 3, 4, 6 en 8


 

Nummer 2018 3&4
Hieronder kunt u de literatuurlijsten vinden van nummer 3/4 over met als thema 'Verbinding, betrokkenheid en verantwoordelijkheid binnen de (ecologische) pedagogiek' onder redactie van dhr. Prof. Dr. Hans Jansen.

Hans Jansen | Waar doen we het voor? Ecologische bespiegelingen
Karel J. Mulderij | Geesteswetenschappelijke pedagogiek en het ecologisch perspectief. Een overzicht
Jan de Bekker en Cees Grol | In gesprek met en over het werk van Gadamer: Een zoektocht naar het nemen van pedagogische verantwoordelijkheid vanuit ecologisch perspectief.
Hans Jansen | Ecologische pedagogiek vanuit een paradigma III-perspectief
Maarten G. Spaander | Brief aan mijn kleinkind
Els Bos-de Groot en Tanja van der Vinne | Verbinding onderwijs en jeugdhulp. Een pleidooi voor een systemischcontextuele metavisie